Landing Page – co to jest i do czego służy?

Landing Page – co to jest i do czego służy?

Mając własny biznes on-line najważniejsze dla nas jest przyciągniecie nowych klientów. Mając w swojej ofercie kilka produktów czy usług możesz zacząć promować każdy z osobna, tak aby zwiększyć swoją konwersję. Taki produkt / usługę możesz przedstawić za pomocą strony Landing Page.

Co to jest Landing Page?

Landing Page to strona internetowa, która jest osobną podstroną na swoim adresie www bądź w ogóle osobną domeną. Taka strona ma realizować jeden cel, zazwyczaj jest to działanie promocyjne lub sprzedażowe.

Bardzo często spotkamy się z sformułowaniem – strona docelowa bądź strona lądowania.  Na Landing page kierujemy użytkowników aby podjęli jakieś działanie, może to być:

  • dokonanie zakupu
  • zapisu na newsletter
  • założenie konta
  • zostawienie danych kontaktowych
  • dołączenie do wydarzenia / wyzwania
  • pobranie prezentu

Do czego służy Landing Page?

Landing Page może posłużyć jako narzędzie promocyjne w kampanii reklamowej, do której kierujemy swój ruch z wyszukiwarki, kampanii AdWords, reklamie na social mediach czy z reklamy na stronie innego partnera biznesowego.

Strony lądowania tworzy się w celu przechwytywania danych użytkowników. Na takiej stronie możesz zainstalować Piksel Facebook (co to jest piksel facebook znajdziesz w artykule >>) bądź śledzić działania poprzez Google analytics. Dzięki temu zdobędziesz dane o użytkownikach odwiedzających stronę i będziesz mógł kierować do nich swoją reklamę lub stworzyć grupę podobnych odbiorców na reklamie Facebook.

Jeśli Twoim celem w biznesie on-line jest rozdanie prezentu w zamian za adres e-mail, Landing Page będzie do tego najlepszym rozwiązaniem. Zamiast kierować użytkowników na swoją docelową domenę kierujemy ich na stronę gdzie znajdą konkretne informacje na temat prezentu i od razu będą mogli pobrać prezent.

Przykład Landing Page

Przykładem strony docelowej może być mój Landing Page. Stworzyłam poradnik „Jak stworzyć biznes on-line za 0 zł”, który oferuje w zamian za adres e-mail.

Przykładowa strona landing page

 

Jak widzisz na zamieszczonym przykładnie, że strona Landing Page jest zupełnie inna niż typowa strona Twojego bloga czy sklepu. Nie znajdują się na niej żadne „rozpraszacze”. Nie ma menu, wchodząc od razu widzimy co otrzymamy po zostawieniu adresu e-mail.

Po kliknięciu w reklamę lub baner, na której informuję, że możesz pobrać darmowy poradnik „jak stworzyć biznes on-line za 0 zł”  zostaniesz odesłany do tej strony www.biznesnadywanie.pl/biznes-za-0-zl  nie do strony docelowej www.biznesnadywanie.pl.

Dlaczego? Ponieważ na mojej stronie głównej użytkownik będzie musiał odszukać informację o  prezencie a nie zostanie mu „podane na tacy”, to czym się zainteresował. Szybciej wyjdzie z mojej strony bo nie znalazł od razu tej informacji, którą chciał dostać klikając w reklamę.  Taki użytkownik nie zostanie naszym potencjalnym klientem, ponieważ nie zostawi adresu e-mail.

Dlatego tworzy się Landing Page, na których użytkownik znajdzie od razu informacje na temat reklamowanego produktu/usługi. Powinien być maksymalnie prosty i koncentrować na jednym jasnym celu. Treści dostosowane do grupy docelowej, zwięzłe i hasłowe wyrażające korzyść.  Landing Page powinien zawierać element Call-to-Action (przycisk zachęcający do wykonania akcji) przykładem może być „Kup teraz” lub „Wypełnij formularz”.

 

 

 

Wpis był przydatny? Podziel się aby więcej osób mogło skorzystać z pomocy.