Ważne elementy strony internetowej – co powinna zawierać?

Ważne elementy strony internetowej – co powinna zawierać?

Stworzenie strony internetowej dla niektórych może być banalną sprawą ale dla innych prawdziwą zmorą. Jednak nie wszyscy wiedzą jakie ważne elementy strony powinny znaleźć się na www. Stworzyłam specjalnie dla Ciebie jakie informacje powinny znaleźć się na stronie internetowej.

Nagłówek strony internetowej

Pierwszym i najważniejszym elementem każdej strony jest nagłówek. Co powinno się w nim znaleźć? Na pewno logo i menu, dodatkowo można u samej góry – tak jak u mnie – dodać numer telefonu, adres mail, może godziny otwarcia sklepu/biura.

Jeśli Twoja firma posiada również swoje własne hasło/slogan można też umieścić je obok logo. Należy ustawić cały nagłówek tak aby był przede wszystkim czytelny. Nie używajmy nieczytelnych krojów czcionek lub kolorów.

Stopka

Kolejnym najważniejszym elementem każdej strony powinna być stopka. Czytelna i dobrze  zaplanowana.  To na niej umieszczamy:

  • dane kontaktowe,
  • menu – rozszerzone jeśli jest taka konieczność, bądź to samo co u góry,
  • odnośniki do regulaminu, polityki prywatności,
  • informacje o przyjmowanych płatnościach,
  • linki do social mediów.

 

Strona główna

Najważniejszą wizytówką naszej strony internetowej jest strona główna. To najczęściej na nią wchodzimy jako pierwszą. Najważniejszą kwestią jest jej czytelność. Użytkownik od samego początku powinien wiedzieć na jakiej stronie się znajduje i czego ona dotyczy.

Slider

Bardzo dobrym elementem strony głównej jest slider. Czyli rotującego się miejsca na zdjęcia i teksty (najczęściej) rozciągniętego na całą szerokość strony. Na takim sliderze możemy umieścić zdjęcia produktów, usług, aktualne promocje, ofertę, czy cokolwiek co opisuje Twój biznes.

Informacje o ofercie

Celem strony głównej jest zachęcenie i zatrzymanie potencjalnego klienta jak najdłużej, tak aby zapoznał się z naszą ofertą i nami samymi. Na stronie startowej warto umieścić fragmenty najważniejszych a zarazem najciekawszych informacji o Twojej ofercie czy danym produkcie. Cel jest jeden zatrzymać jak najdłużej osobę na stronie.

Referencje / portfolio

Potwierdzeniem wszystkich informacji zawartych na stronie na pewno będzie umieszczenie referencji bądź portfolio. Zadowolony klient to ważna informacja dla potencjalnego klienta.

Jeśli prowadzisz z sukcesem swojego facebooka, na którym posiadasz pozytywne komentarze,  zrób zrzuty takich wpisów i umieść je jako potwierdzenie swoich kompetencji.

Newsletter

Jeśli zamierzasz prowadzić newsletter możesz go dodać na stronie głównej w kliku opcjach:

  1. Umieszczenie odróżniającego się paska na dole strony z miejscem na adres e-mail oraz buttonem.
  2. Umieszczenie newslettera w wyskakującym oknie pop up. Gdy zdecydujesz się na takie rozwiązanie, zwróć uwagę aby zaprojektować go na różne urządzenia i żeby łatwo można byłoby go wyłączyć.
  3. W pasku bocznym na podstronach bądź przy stopce.

Kontakt / formularz kontaktowy

Wspomniałam już wcześniej, że informacje kontaktowe możemy umieścić w stopce strony. Najczęściej tam wpisujemy numer telefonu czy adres emial. Bardzo dobrą praktyką jest stworzenie zakładki KONTAKT w której umieścimy szczegółowe dane firmy (NIP, adres, cała nazwa).

Po za danymi warto umieścić numery telefonów do różnych działów czy konkretnych osób, adresy mail czy nawet godziny otwarcia. Jeśli posiadamy kilka placówek, dobrze byłoby takie informacje również dać.

Mimo, że czasem nie mamy czasu na pisanie wiadomości i wolimy zadzwonić to dobrym rozwiązaniem będzie formularz kontaktowy.

Pamiętaj! zgodnie z RODO formularz kontaktowy powinien posiadać check box z zgodą o przetwarzaniu danych. 

Pozostałe przydatne elementy strony

Informacje o firmie / o mnie

Najważniejsze informacje oraz historię firmy możemy umieścić w osobnej podstronie. Możemy tutaj umieścić charakterystykę firmy czy biznesu, ciekawe fakty z swojego życia, które potwierdzą nasze kompetencje. Możemy umieścić zdjęcia swoje czy pracowników, pochwalić się certyfikatami itp.

Cennik

Gdy posiadamy stały cennik swoich usług czy produktów dużą zaletą będzie pokazanie go na stronie. Jednak gdy cena ustalana jest indywidualnie może warto przynajmniej umieścić widełki cenowe oferowanych usług.

FAQ – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Gdy w Twojej branży pojawiają się ciągle te same pytania – FAQ pozwoli zaoszczędzić wiele czasu. Po co ciągle odpowiadać na te same pytanie od klientów? Tracimy na to wiele czasu, przez który zrobilibyśmy coś innego.

Taka zakładka może wyglądać jak pytanie i odpowiedź, będzie to najczytelniejsza forma dla klienta. Możemy zawrzeć tam informacje o długość wykonywanej usługi, gdzie znaleźć szczegółowe informacje, jakich materiały są używane itp.

Podsumowanie

Zlecając swoją stronę komuś z zewnątrz czy tworząc ją samemu zadbaj o to aby strona przede wszystkim była przejrzysta. Projekt powinien być tak przygotowany aby można było znaleźć interesujące klienta informacje po 2-3 kliknięciach. Nie umieszczaj ważnych informacji schowanych gdzieś głęboko.

Dobry sposobem jest pokazanie strony komuś z rodziny czy znajomym aby ocenili czy Twoja strona internetowa jest czytelna i czy znajdą na niej najważniejsze informacje.

 

Wpis był przydatny? Podziel się aby więcej osób mogło skorzystać z pomocy.