Wizytówki – na co zwrócić uwagę?

Wizytówki – na co zwrócić uwagę?

W zależności od branży naszego biznesu, na samym początku nie będziesz potrzebować wizytówek. Gdy zdecydujesz się na stworzenie wizytówki warto nakreślić grafikowi czy drukarni jak mają wyglądać aby były zawsze estetyczne i wyglądały dobrze. 

Zaprojektowanie wizytówki

Gdy mamy już zaprojektowane logo czas na wizytówki, które są drugim ważnym wizerunkiem firmy jak i własnej osoby. Dobrze zaprojektowana wizytówka to sposób na dobrą kreację pozytywnego wizerunku. Na rynku każda drukarnia oferuje druk jak i nawet projekt, za odpowiednią dopłatą.

Tworząc swoją własną markę starajmy się projektować wszystko spójnie. Niestety nie każdy na to zwraca uwagę. Zaprojektowane logo (kolory, kształty) powinny być odwzorowane na wizytówkach.

Prestiżowa firma, nie potrzebuje krzykliwych wizytówek, należy postawić na styl i elegancje. Powinny być nie tylko atrakcyjne ale spełniające swoją funkcję. Musisz również zadać sobie podstawowe pytanie: Kim będą odbiorcy wizytówki?  Czy to będzie sektor B2B czy B2C?

Gdy naszymi klientami nie są firmy dobrym pomysłem będzie wizytówka w formie małej ulotki. Wypisując jakie usługi wykonuje Twoja firma, masz pewność, że wizytówka szybko nie zostanie wyrzucona.

Wyobraź sobie sytuacje, że wyciągasz wizytówkę z swojego portfela, którą dostałeś rok temu od kogoś. Widzisz na niej tylko imię i nazwisko, stanowisko jakieś dane i logo. Imię i nazwisko jest Ci nie znane.
Co robisz? wyrzucasz …

A co by było gdyby na takiej wizytówce znalazły się też Twoje usługi? Oczywiście nie dla każdego biznesu takie wizytówki się sprawdzą, ale warto również taką formę przemyśleć.

Wielojęzyczne wizytówki

Większość firm działa na rynku zagranicznym, jak wyjść z takiej sytuacji? Firmy decydują się na stworzenie dwustronnej wizytówki – po polsku i po angielsku, bądź noszą dwa rodzaje.

Jakie informacje powinny się znaleźć na wizytówce?

W teraźniejszych trendach stosuję się minimalizm – czyli im mniej tym lepiej.

Najczęściej stosowane:
– Imię i nazwisko
– Stanowisko
– Telefon
– Adres i nazwa firmy
– adres e-mail

Dodatkowo możemy znaleźć:
– NIP
– Regon
– Fax
– Telefon stacjonarny

Kod QR

kod QRCoraz częściej możemy znaleźć umieszczony kod QR. Kod graficzny, który możemy zeskanować telefonem komórkowym. Odnośniki mogą być różne, może to być strona www, kod promocyjny, czy nawet wizytówka kontaktu.

Jakie wizytówki wybrać?

Drukarnie oferują bardzo wiele możliwości przyozdobienia wizytówek – lakier UV, tłoczenie, złocenie itp. ogranicza nas tylko wyobraźnia w tym co możemy zrobić.

Zamawiając wizytówki musimy zwrócić jeszcze uwagę na najważniejszą rzecz – materiał. Jeśli decydujemy się na papierowe – musimy pamiętać, że im cieńsza będzie tym szybciej się pogniecie, rogi się zagną i nie będzie to wyglądało estetycznie. Dlatego wybierajmy papier o gramaturze większej nić 200g – minimum 300g.

Bardzo modne stały się biznes karty – wizytówki plastikowe, które mamy pewność, że zawsze będą świetnie wyglądać, nie zagną się, a przede wszystkim nie zamokną, jedyny minus to niestety to, że trochę ważą i są dużo grubsze niż zwykła papierowa wizytówka.

Przy zamawianiu wizytówek przez moich klientów, polecam im wydrukowanie wizytówki z zaokrąglonymi rogami. Jest wtedy pewność, że trzymając wizytówki w portfelu nie zagną się nam rogi i wizytówka po wyciągnięciu będzie wyglądała estetycznie.

Plik do druku

Zamawiając wizytówki przez grafika nie musisz martwić (mam taką nadzieję), że plik będzie przygotowany dobrze. W sytuacji gdy dostaniesz pliki do samodzielnego wykonania sprawdź czy otrzymany plik nadaje się do druku.

Dostarczony przez grafika plik powinien być w rozszerzeniu .pdf, .tiff, .ai, .cdr, .psd. . Otrzymany plik przygotowany w PDF możesz sprawdzić czy nie zawiera najczęstszego błędu – osadzenia czcionek. Nie wykonanie tej czynności skutkuje rozsypaniem się czcionek w projekcie.

Jak to sprawdzić? Otwórz plik i spróbuj zaznaczyć tekst na wizytówce. Tekst się zaznacza? Czcionki zostały źle osadzone. Natomiast gdy nie możesz zaznaczyć żadnej treści plik pod tym względem będzie przygotowany dobrze.

Mam teraz nadzieję, że zamawiając wizytówki skorzystacie z tych rad. Zapomniałabym o napisaniu jaki koszt jest wykonania wizytówek. Ceny za podstawowe prostokątne wizytówki to druk około 30 zł natomiast projekt to koszt od kilkudziesięciu złotych.

Wpis był przydatny? Podziel się aby więcej osób mogło skorzystać z pomocy.